Friday, February 24, 2012

I need Help.

Hi. I'm trying a SQL like this
SELECT MIN(PRICE) FROM TABLE1 WHERE ID=112 AND STATUS=1 GROUP BY ID
its returns me
PRICE
100
150
30
But i lik SQL like this
SELECT SUM(MIN(PRICE)) FROM TABLE1 WHERE ID=112 AND STATUS=1 GROUP BY ID
i want return like
PRICE
280
When i runs second SQL an error happens.
" Cannot perform an aggregate function on an expression containing an
aggregate or a subquery. "
_____________________________________________________________
Murat FÝDANOne way
SELECT SUM(MinPrice)AS SumPrice
FROM (SELECT MIN(PRICE) AS MinPrice
FROM TABLE1
WHERE ID=3D112
AND STATUS=3D1
GROUP BY ID )x
Denis The SQL Menace
http://sqlservercode.blogspot.com
http://sqlblog.com/blogs/denis_gobo/default.aspx
On Aug 23, 9:04 am, "Murat Fidan" <murat.fi...@.tekdurak.com> wrote:
> Hi. I'm trying a SQL like this
> SELECT MIN(PRICE) FROM TABLE1 WHERE ID=3D112 AND STATUS=3D1 GROUP BY ID
> its returns me
> PRICE
> 100
> 150
> 30
> But i lik SQL like this
> SELECT SUM(MIN(PRICE)) FROM TABLE1 WHERE ID=3D112 AND STATUS=3D1 GROUP BY= ID
> i want return like
> PRICE
> 280
> When i runs second SQL an error happens.
> " Cannot perform an aggregate function on an expression containing an
> aggregate or a subquery. "
> _____________________________________________________________
> Murat F=DDDAN|||Murat Fidan,
Use a derived table.
select sum(min_price)
from
(
SELECT MIN(PRICE) as min_price
FROM TABLE1
WHERE ID=112 AND STATUS=1
GROUP BY ID
) as t
go
AMB
"Murat Fidan" wrote:
> Hi. I'm trying a SQL like this
> SELECT MIN(PRICE) FROM TABLE1 WHERE ID=112 AND STATUS=1 GROUP BY ID
> its returns me
> PRICE
> 100
> 150
> 30
> But i lik SQL like this
> SELECT SUM(MIN(PRICE)) FROM TABLE1 WHERE ID=112 AND STATUS=1 GROUP BY ID
> i want return like
> PRICE
> 280
>
> When i runs second SQL an error happens.
> " Cannot perform an aggregate function on an expression containing an
> aggregate or a subquery. "
>
> _____________________________________________________________
> Murat FÃ?DAN
>
>

No comments:

Post a Comment